2012. július 30., hétfő

Iskolaválasztás

Hogy mit és hol tanulok majd, teljesen eldöntetlen volt, amiben biztos voltam, az csupán annyi, hogy a másoddiplomámat nem itthon, hanem külföldön szeretném megszerezni, és ha lehet, valamilyen olyan szakon, ami a munkámhoz is kapcsolódik. Mielőtt belevágtam, nem sokat – konkrétan semmit, illetve talán csak annyit, amennyit a hazai médiában hall az ember – tudtam a kinti lehetőségekről. Először is utánanéztem, miket írnák az osztrák felsőoktatásról, illetve milyen speciális infókat érdemes tudni, ehhez nagy segítséget nyújtott ez az oldal: http://mde.hu/
Mivel láttam, hogy felvételizni elvileg nem kell – ehhez valahogy nem volt kedvem J - , gondoltam, megpróbálom, vesztenivalóm nincs. Bécsbe nem szerettem volna menni egyrészt a távolság miatt, másrészt visszariasztott az is, hogy a hallgatók 2/3-a kb. az első vizsgaidőszakban kiesik.
Ezután megkérdeztem a legjobb barátomat, Google-t, hogy Burgenland közelében milyen felsőoktatási intézmények vannak, és az első találat nem meglepő mód a Fachhochschule Burgenland volt: http://www.fh-burgenland.at/
A szakok közül a HR adta magát, ebben dolgoztam 4 évig, és a tanterv is egész érdekesnek tűnt, így végül ide jelentkeztem: Human Resource Management und Arbeitsrecht MOEL.
A jelentkezés online zajlott, egyedül a jelentkezési határidőt kellett figyelembe vennem, nehogy kifussak a határidőből. Egy webes formot kellett kitöltenem, ahol több személyes adatot, valamint az eddigi tanulmányokra vonatkozó infót bekértek, de a kitöltés így sem telt 10 percnél többe.
Eddig sikertörténet, igaz? A java és a cifrább része csak ezután jön! J

4 megjegyzés:

  1. engem nagyon érdekel, én a mesterképzésen gondolkozok sokat, hogy beadjam e bécsbe. bár nem tudom, hogy elfogadnák-e, hogy magyarul végeztem a bsct. én is sokat olvasgattam utána egy időben, de így sokkal jobb, hogy valaki le tudja írni, hogy is megy ez ténylegesen. anno ahogy néztem, rengeteg papír meg minden kell hozzá. tehát várom a sztorit! :)

    VálaszTörlés
  2. Lora, én is mesterképzésre megyek most, az alapszakom nekem is magyar, nem volt vele gond, sok tárgyamat be is számították. Összeírom majd, tőlem milyen papírokat kértek, hátha segít!

    VálaszTörlés
  3. köszönöm szépen :) mi volt a bscd?

    VálaszTörlés
  4. Kereskedelmi szakon végeztem jó 5 éve, marketing és nemzetközi gazdaság szakirányokon. :)

    VálaszTörlés